آموزش فتوشاپ – ساخت براش

آموزش فتوشاپ ساخت براش
آموزش فتوشاپ -شماره تماس
انجام کلیه خدمات فتوشاپ

 آموزش فتوشاپ – این قسمت: ساخت براش برای فتوشاپ توسط حسن بیدی

براش فتوشاپ

چطور در فتوشاپ براش های دلخواه بسازیم؟ و ویرایش آنها (گام به گام)

clockمهر 3, 1399

folderترفندها و مقالات آموزشی نرم افزار فتوشاپ

comments3 دیدگاه

نرم افزار فتوشاپ براش های آمادهٔ زیادی دارد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند، اما گاهی اوقات ممکن است به براش خاصی نیاز داشته باشید که در بین براش های آماده فتوشاپ وجود نداشته باشد. در این گونه موارد پیشنهاد می‌کنیم خودتان براش دلخواهتان را بسازید.

براش چیست؟

براش یکی از ابزارهایی است که در نوار ابزار فتوشاپ قرار دارد که به کمک آن می‌توانید شکل‌های مختلفی ایجاد کنید و کارهای خلاقانه و هنری زیادی انجام دهید. برای استفاده کردن از براش می‌توانید از کلید میانبر B استفاده کنید.

7c8bad49f5c18f847cc8cda979b946d5.jpg

در این آموزش یاد می‌گیرید که چطور براشِ لوگو و امضای خودتان را بسازید.


توی این پک فوق العاده، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!


روش ساخت براش امضا و لوگو

فایل لوگو یا امضای مورد نظرتان را باز کنید. سپس به کمک ابزار Marquee، دور تا دور امضا یا لوگو را انتخاب کنید.

2b637238fbe2c69aa1e3a84301ffa013.jpg

سپس مسیر Menu>Edit>Define Brush Preset را دنبال کنید. در پنجرهٔ باز شده یک اسم برای براش انتخاب کنید و سپس روی اوکی کلیک کنید.

66ea959bf66283149097968bf763d9af.jpg

به همین راحتی می‌توانید براش امضای یا لوگوی مورد نظرتان را بسازید. برای استفاده کردن از این براش ابتدا باید ابزار براش را انتخاب کنید، سپس در نوار بالای صفحه در قسمت براش کلیک کنید و سپس از بین تمام براش های موجود، براش مورد نظرتان را انتخاب کنید. یک روش دیگر آن است که از پانل Brush Preset، براش مورد نظرتان را پیدا کنید.

275540f929dd93bb6ac3b6ee24465a9c.jpg

براش های آماده فتوشاپ

فتوشاپ این امکان را به شما می‌دهد تا رنگ و حتی فاصلهٔ براش های آماده را تغییر دهید. به کمک براش های آماده فتوشاپ می‌توانید کارهای خلاقانهٔ زیادی مثل ایجاد طرح، واترماک و… انجام دهید.

41b1c27cfdab0ad0204685993d08a6ba.jpg

230f799f39a08adca502513b875ea09d.jpg

روش ساخت براش آماده جدید

ابتدا یک صفحهٔ خالی در فتوشاپ باز کنید و سپس شکل و طرح مورد نظرتان را بکشید. در طراحی براش آماده می‌توانید از سایر براش ها نیز کمک بگیرید. برای مثال در طراحی براش ستاره می‌توانید از چهار خط صاف و براش گرد کمک بگیرید.

fe9bfb3b9bd4ddf40c04a304d9daf08f.jpg

فراموش نکنید که در این مرحله رنگ براش ها اهمیتی ندارد. بعد از کامل شدن طرح براش باید مسیر Menu>Edit>Define Brush Preset را دنبال کنید و بعد از انتخاب یک اسم برای براش، روی اوکی کلیک کنید.

6a30b41133cdffc0c05b2c87129d088a.jpg

به همین راحتی یک براش آماده ساختید.

فیلم آموزش کار کردن با قلموها در فتوشاپ

قبل از شروع به مقاله ویدیو زیر را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

آموزش اضافه کردن ست جدید براش به فتوشاپ

مرحله ۱

فتوشاپ به ما اجازه می دهد تا هر تعداد قلمو که دوست داریم ذخیره کنیم. اما هر چه تعداد قلموها بیشتر باشد، فتوشاپ کندتر می شود زیرا هر قلم مو کمی حافظه می گیرد و سخت تر خواهد بود که قلم موئی را که دنبال آن هستید پیدا کنید. فرض می کنیم که یک سری براش آماده برای فتوشاپ دانلود کرده ایم و می خواهیم آنها را به فتوشاپ اضافه کنیم.

پنل قلموهای فتوشاپ

پنل قلموهای فتوشاپ

مرحله ۲

به سراغ پوشه قلموهایی که دانلود کرده ام می روم:پوشه من در فتوشاپ

مرحله ۳

حالا از منوی Edit گزینه Preset و سپس Preset manager را انتخاب کنید. و براش را در منوی کشوئی در بالای صفحه انتخاب کنید.

C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\step4.jpg

مرحله ۴

در داخل مدیر پیش فرض دایره کوچکی را با یک فلش در داخل آن در سمت راست بالای صفحه نمایش نشان می دهد و اگر با موس خود روی آن کلیک کنید منو را باز می کند. در مثال زیر می توانید ببینید که brush my glowing light در لیست قرار دارد. فتوشاپ به شما دو گزینه اضافه می کند تا این براش جدید را به قلم های موجود خود اضافه کنید یا قلم های موجود را جایگزین کنید. روی افزودن برای اضافه کردن آنها کلیک کنید یا اوکی کنید. برای مثال من فقط اوکی را برای جایگزینی براش های موجود با مجموعه جدید فشار دادم.

مرحله ۵

اکنون می توانید ببینید که این براش ها در بخش مدیریت از پیش تنظیم شده من با مجموعه جدید انتخاب شده است. در متن سمت راست در حالی که در داخل قسمت مدیر پیش فرض شما می توانید براش را کلیک کنید و با کشیدن آنها را دوباره سفارشی کنید.

نکته مهم! آموزش تصویری تمام فیلترهای فتوشاپ برای افکت تصاویر (تا جدیدترین نسخه)


نحوه ساخت براش در فتوشاپ

مهم نیست طرح شما چه رنگی باشد (اگر رنگ روشن انتخاب کنید، براش شما خاکستری کم رنگ و اگر رنگ تیره انتخاب کنید، براش شما به سیاه نزدیک تر می شود) ولی سایزی که طرحتان را ترسیم می کنید خیلی مهم است.چون براشی که از اون طرح ساخته میشه به همون سایز ذخیره میشه و نکته دیگه اینکه سعی کنید طرحتون از کادر بیرون نزنه تا زیبایی براشی که میسازید حفظ بشه برای مثال ما میخواهیم یک براش از ترکیب چند براش داشته باشیم پس طرحمون رو آماده میکنیم:

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ

حالا از منوی edit گزینه Define Brush Preset رو انتخاب میکنیم.

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ2

الان از ما اسم این براش رو میخواد که بعد از وارد کردن این اسم گزینه OK رو میزنیم.

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ3

نکته مهم! ۴ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش سریع و آسان فتوشاپ


آموزش فتوشاپ – نحوه استفاده از براش فتوشاپ

برای این کار کافی است دکمه B را روی کیبورد خود فشار دهید و سپس روی تصویر کلیک راست کنید، تمامی براش ها ظاهر می شوند. شما می توانید سایز براش ها را تغییر دهید.

برای تغییر رنگ یک براش

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. اما اگر در فتوشاپ مبتدی هستید از این روش استفاده کنید: دکمه W را فشار دهید و روی براش کلیک کنید تا براش شما انتخاب شود. سپس کلید shift+f5 (شیفت و اف ۵) را همزمان فشار دهید. رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید. تمام شد!​

همچنین برای مشاهده نمونه کارهای طراحی توسط حسن بیدی کلیک کنید.

حسن بیدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *